lørdag den 30. april 2011

På falderebet...

Det bliver lige med hiv og sving, at jeg når et blogindlæg idag...

Henrik er på vej i nattevagt, jeg har syet nogle timer, er ved at lave tøj til ungerne til vores kommende fest, hvor vi både skal have døbt Linus og som tidligere skrevet, fejre vores kobberbryllup.

Lige nu er det tøsernes tøj det gælder, skønne retro-blomstrede nederdele og Yvonne-solhatte, med kæmper skygge, sløjfe og hele lortet-:)

Nederdelene er færdige, og der er klippet til begge hatte, de bliver vendbare, så egentlig har jeg jo klippet 4 hatte.
Ja, nogen har været super effektiv!

I morgen skal der bestilles stof hjem, både duge til bordene, og lyseblå chambrey, som jeg vil lave bukser af til drengene. Spurgte Lucas om han ville have hjemmelavet tøj, eller købt. Han vælger altid det hjemmelavede, det varmer jo unægteligt en syglad mors hjerte...

Han sad med i Syværelset en times tid her til aften. Så sidder han og bygger LEGO og sludrer om at muligt mellem himmel og jord, HELE tiden kører munden.
Han ligner mig bare så meget, også af sind.
Jeg tror måske han er den af ungerne der ligner mig/min del af familien mest.

Det er skide hyggeligt, han elsker det, og spørger ofte, om jeg ikke snart skal sy noget -:)

Da han så, at pigernes tøj bliver ens, mente han bestemt også, at han og Linus' skal være ens (Linus skal selvfølgelig døbes i samme kjole som de andre er blevet, men han skal jo have skiftet tøj når vi vender hjem fra kirken) så nu må der bestilles et par meter ekstra stof.

Det er fantastisk at få gang i maskinerne igen, mange aftener er jeg alt for træt, men de gange jeg får lavet noget, så avler det bare SÅ meget energi.

Håber at kunne få rigtig gang i børnenes sommertøj, når Lærke om halvanden uge igen må komme i børnehave.

Hun driver i øvrigt sin far helt ud på sammenbruddets rand.
Det er jo meningen, at hun intet fysisk belastende må foretage sig, og naturligvis laver hun ikke andet end at løbe og hoppe rundt, far sidder med hjertet oppe i halsen, og jeg, jeg har sgu noget svært ved at holde masken, syntes det er helt vildt sjovt, at han er så nervøs over det.

Jo, jeg er måske nok lidt streng, men jeg syntes fandme det er sjovt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar