fredag den 22. april 2011

Prinsesse Guldlok og Frøken eventyrlysten...

Louise har lige været i bad - mens jeg fønner hendes hår, ærger jeg mig (for 1000. gang) over, at hun ikke kan have sit hår løst fordi hun kører sådan rundt med hovedet, og nakkestøtten ville desuden filtre det konstant.
Hun har det smukkeste, tykke, bløde og gyldne hår (det har hun naturligvis arvet fra sin mor).

I dag gør vi et forsøg - igen - og ser, om det ikke kan lade sig gøre, at have det halvløst, blot med lidt af det oppe - også for at skåne håret, der uværgeligt lider lidt under den samme hestehale/de samme fletninger dag ud, og dag ind.

Det var en hård omgang at være i bad, prinsessen var mere end søvning efterfølgende, et lille smil kunne det dog blive til alligevel...
Det var ikke kun Louise det var hårdt for, moren svedte også, og måtte selv i bad bagefter - først sad Lærke med nede på badeværelset - så skred hun - og da jeg lige nu er eneste voksne i hytten, var det bare om at slå lyttebøfferne ud, hun kan finde på hvad som helst nemlig...

Så med håndklædet om mig, drønede jeg ned i stuen, for at se, hvorfor der var så stille.
Her er hvad jeg fandt;
Hun havde skam først bygget hule, både af egen dyne, af sofaens tæpper og af Linus´ legegulv...
Dernæst havde hun været i køleskabet og hente det hjemmelavede modellervoks, som hun nu var i gang med at trille til lange slanger...

Jeg formanede om at blive lige dér, til jeg lige havde været nede og få tøj på.

"Ja jaaaaa mor..."

Se lige, hvad hun nåede, på de minutter det tog mig at blive lidt anstændig;



Hun havde såmænd været i køkkenet (igen) for at hente gryde, tallerken og hvidløgspresseren, som hun fremtryllede de smukkeste mini slanger med.
(Jeg undrede mig over det snuller der lå i gryden, og bestemt ikke passede med formen på det, der var på vej ud af hvidløgspresseren - jeg spurgte hvad det var, og hun fes ud og hentede rivejernet, og viste mig, at det var det, hun havde brugt - OG efterfølgende sat i opvaskemaskinen....)

Årh, hun er sgu for sjov...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar