onsdag den 1. august 2012

Mini bryllupskage...

For længe siden, længe inden det blev aktuelt at tilbyde at lave den bryllupskage jeg viste for nogle dage siden, da lovede jeg at lave kagen til Amandas konfirmation (et vennepars datter).

Den lå 4 uger efter brylluppet, så da Amanda havde set bryllupskagen bedyrede hun at sådan en ønskede hun sig...

Jeg grinede, og sagde "kom igen, når du skal giftes"...-:)

Halvt i spøg, halvt i alvor, for naturligvis skulle hun da have en kage, så flot som jeg overhovedet kunne lave den, og omvendt, så er en kage i 4 etager, med en arbejdstid alene på blomsterne på 40 timer, fuldstændig overkill til en konfirmation.
Derudover skulle den være til 50 personer, altså ca. halv størrelse af bryllupskagen.

Jeg besluttede at give den fuld skrue, havde lykkeligvis nogle blomster tilbage fra bryllupskagen, og skulle bare supplerer med nogle enkelte ekstra og nogle blade. Efter en pludselig indskydelse lavede jeg sommerfugle, der blev sat på kanterne, så det lignede at de var flyvende...

Og det var så i den grad overkill, jeg fortrød rigtig meget bagefter, det var bare "for meget"... Men gjort var gjort, og jeg havde sat dem fast med noget gele agtigt spiseligt lim der satme virkede ligesom Karlssons klister, de var ikke til at flå af.... Så de måtte blive.

I stedet for grønt satinbånd, som på bryllupskagen, købte jeg et særligt værktøj fra Wilton, beregnet til at skære "bånd" af fondant.

Det var heller ikke nogen stor succes, det er klart smukkere med satinbånd, men nu blev det sådan.
Jeg prøvede for første gang min crimper til at lave mønstret/prægningen langs de øverste kanter af kagen, og det syntes jeg til gengæld var skønt.

Alt i alt blev det faktisk en morderlig fin kage, Amanda elskede den, og det gjorde hendes mor også.... Og så er alt andet jo ret ligegyldigt. -:)












Ingen kommentarer:

Send en kommentar