torsdag den 2. august 2012

Fantastiske maskemarkører.

Jeg har længe manglet maskemarkører når jeg hækler, jeg tæller og tæller og tæller så igen... og om igen....
Har også manglet dem til at markerer starten af en omgang. Her har jeg bare brugt en sikkerhedsnål eller et stykke snor, men det er sgu noget amatør agtigt -:)
Alm. maskemarkører til strik er lavet med løkker og fungerer selvsagt ikke til hækling.
Jeg så, at man kunne købe nogen i plastik, der næsten lignede mini hængelåse.
Men dem med perler, som jeg har set flere lave, er bare så meget finere.
Pludselig en dag så jeg nogle med små karabinhager i...
Selvfølgelig, karabinhager er da løsningen.
Jeg allierede mig for nogle uger siden med moster, der i en del år har lavet smykker og derfor har alt til faget hørende.
Hun tog det hele med herhjem og SÅ gik vi i gang.
Hun lavede alm. maskemarkører til strik til mormor, og jeg lavede med karabinhager til mine hækleting.




Jeg er simpelthen bare så glad for dem. De fungerer fremragende, og endvidere er de smadder gode at sætte i den maske jeg er nået til, når jeg pakker det væk, så kan den med garanti ikke løbe op, hvis "nogen" får hevet lidt forkert i det.
At de er lavet i par er naturligvis ganske unødvendigt, jeg KUNNE bare ikke lade være med at gøre det, det må være en autistisk fejl i min hjerne, at nogle ting helst skal være i systemer.... Hæ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar