onsdag den 29. august 2012

"Nogen" er blevet ældre...

I går havde MorDanmark fødselsdag...

36 er man blevet.

Lærke var enormt skuffet over at der ikke skulle komme nogen børn til min fødselsdag, og da jeg fortalte, at vi heller ikke skulle have lagkage, ville forargelsen ingen ende tage...


Lærke; så er det jo ikke rigtig fødselsdag, hvor laver du ikke lagkage?
Mor; øhm, fordi jeg ikke er sååååå glad for lagkage (løgn, men det harmonerer ikke med seriøs kur.)
Lærke; men det er heeeelt forkert!
Mor; ja, men mor er altså blevet så tyk, så det går ikke med alt det kage.
Lærke; hvorfor er du blevet for tyk?
Mor; tja, jeg har nok spist for meget kage.
Lærke; jamen, hvorfor har du det?
Mor; øhhhh, ja, fordi det jo smager godt.
Lærke; sagde du ikke lige, at du ikke kunne li' lagkage?!


Godt så...

Moster, Arne og olde kom forbi og spiste med.

I stedet for kage, lavede jeg et frugtmonster, fik inspiration for længe siden på Slyngebarn.
Henrik hjalp med at skære ud og Lucas hjalp med at spise det overskydende undervejs -:)

Monsteret blev rigtig sjovt,og Lærke glemte hurtigt sin skuffelse over den manglende lagkage (som hun i øvrigt ikke kan fordrage...)




Bunden blev skåret af melonen og den blev udhulet med sådan en melon-kugle-ting, det klarede Henrik.

Så blev der skåret mund og øjne, ørerne er lavet af det bund der blev skåret væk, lavede hul i melonen til at stikke ørerne ned i, men tandstikker kunne sikkert have gjort det.
Frugten er, udover melonkuglerne, jordbær, vindruer og nektariner.

Jeg troede vi skulle leve af frugt de næste tre dage.
Men nej, der var intet tilbage, da først den havde været på bordet, og børnene bagefter havde fyldt små zip lock poser med frugt til skole og børnehave.

Fantastisk alternativ til kage.


Jeg fik herlige gaver, jeg har ingen billeder endnu, men af mor og Benny fik jeg penge, af Henrik blomster og to sæt guldøreringe, af moster, Arne og olderne fik jeg i massevis af bøtter til mit køkkenskab, noget jeg har ønsket mig længe, nogle smykketænger og en fantatisk og kæmpestor lysestage til et "kirkelys".


Deeeejlig dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar