onsdag den 1. august 2012

Stolthed...

For to dage siden, mandag aften, besluttede jeg at finde en fin opskrift på et sjal, og så prøve om tålmodigheden ville række til et større hækleprojekt.
Havde ingen ide om, hvor lang tid det ville tage, selvom jeg faktisk tror jeg hækler hurtigt.

Valget faldt på dette fra Drops Design.


Jeg nåede ikke ret meget mandag aften, men i går brugte jeg et par timer fordelt over dagen og derefter hele aftenen og så har jeg hæklet to timer her til aften også, og nu er det fandme altså færdigt.

Jeg kan SLET ikke få armene ned, både over, at jeg rent faktisk blev så hurtigt færdig med det, men sandelig også over resultatet, shit, hvor er det fint.

Flæsen omkring sjalet består af tre hele omgange der fordobles for hver gang, jeg fortryder lidt jeg ikke stoppede efter to, for den er godt nok vild, den flæse (måske også fordi det endnu ikke er vasket?) jeg prøvede det nemlig efter to omgange, og var totalt forelsket i det.
Det er jeg sådan set stadig, jeg syntes bare den er mega vild nu, den flæse der. (Og i betragtning af, hvor ufattelig lang sidste omgang var, jeg brugte et HELT nøgle garn alene til den, så skulle jeg sgu have stoppet ved de to, men man følger jo opskriften... Ikke...-:))

Må lave nogle flere af den slags i andre farver, det er SÅ skønt!

Jeg brugte, på nær en bitte lille smule, 5 nøgler garn, en skøn blanding af mohair, uld og acryl. De var hver på 50 gram og beregnet til nål nr. 5

Nu er billederne jo taget her til aften, så jeg syntes slet ikke farven kommer til sin ret, den ser nærmest bare lidt nusset ud. Det er ellers den fineste, helt lyse gammelrosa.

Forresten, jeg har helt vildt mange hæklenåle, men kunne naturligvis ikke finde nr. 5, og nr. 5,5 kan jeg ikke fordrage at bruge, den er i plastik og den driller mig, så jeg tog nr. 4,5, for da jeg i forvejen hækler ret løst, tænkte jeg at det nok ikke gjorde den store forskel.

Gud, måske er det derfor flæsen virker så voldsom... Tænke, tænke... Det kan da vel godt være?

Pyt, jeg elsker det under alle omstændigheder, jeg kan godt lidt store sjaler, derfor hæklede jeg et par rækker ekstra i forhold til opskriften, så det er lidt større end det modellen i linket har på.

Det bliver klart en favorit her i sensommeren...








Ingen kommentarer:

Send en kommentar