tirsdag den 21. juni 2011

Sleeves og hvad har vi...

Min fantastisk Iphone er jo altid med ude af huset - og ofte har jeg IPad´en med også.

Jeg besluttede for nogle uger siden, at sy nogle sleeves til dem - jeg havde flere idéer, men sad alligevel og googlede mig frem til en masse tutorials, både for at se, hvordan andre havde gjort, og lige så meget for at få målene, så jeg slap for at tænke mig frem til dem - hæ...

Jeg nåede lige at fortælle Henrik, at nu ville jeg gå ind og lave mig et etui til telefonen, før han tiggede sig til et.... Men det skulle være et særligt et, nemlig i jeans stof OG det skulle kunne sidde i hans bælte og have en lukning der var sikker nok til at telefonen ikke smuttede ud.

Han har altid haft sådan nogle mobil holdere i læder til sine telefoner, men de fås ikke (til at sætte i bæltet) til Iphones - vi har i hvert fald ikke kunnet opstøve dem.

Så hovedet måtte lægges i blød, for den variant jeg ville lave til mig selv, var åben i toppen.

Men det lykkedes - det er ganske kedeligt, lavet i blå chambrey, stivet af med Vlies og filt, men det var nøjagtigt det han ønskede sig, og han blev såååååå glad...

Her er forsiden;

Og her er bagsiden, hvor bæltet skal igennem;
Det er blevet meget stift og stærkt både af afstivningen, og fordi jeg gav det en del ekstra syninger.
Kim bad straks om et, og Arne manglede liiige sådan et, når han er på arbejde, så de fik - efter ønske - et sort hver.

Meeeen, sådan nogle kedelige sager skulle jeg jo ikke have - så den fik fuld skrue blandt stofresterne - det blev SÅ fint, så i sidste uge valgte jeg at lave et til min Ipad også - det er ganke bevidst, at jeg har valgt den model, hvor man syer siderne sammen til sidst, udefra (i stedet for at lave sømmene skjult) - for jeg er ret vild med, at man kan se den turkise kant i siderne, den er SÅ flot til det blomstrede stof.

Tøsevarianten;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar