tirsdag den 21. juni 2011

Min store dreng...

Lucas har længe ytret ønske om selv at få lov at gå i skole/fra skole.

Så gik der nogle måneder, hvor han ikke nævnte det, og så igen i sdste uge spurgte han - så i torsdags gik han hjem fra skole selv, i stedet for at gå i SFO.
Han var SÅ stolt.

(Han lærte først at cykle sidste efterår, og bruger stadig ret meget energi på selve færdigheden, så der er ikke rigtig noget overskud til at holde øje med trafikken endnu, derfor må det vente nogle måneder længere med at cykle alene, det forstår han godt.)

Men så mente han jo, at når han nu kunne gå hjem, så kunne han vel også gå derhen...
Så i går morges kl. 7.43, kunne jeg stå ude på Ringstedvej og vinke, mens min store dreng, stolt spankulerede afsted.

Tiden går så stærkt.

Han ville gerne hjem lige efter skole i går, og selvfølgelig gå selv.
Han kom hjem med hænderne på ryggen...
Så rakte han mig en lille bitte buket, af de fineste små blomster, han havde været inde på marken og plukke og derefter bundet sammen.

Aj men altså... Det var lige så jeg smeltede...

De måtte naturligvis både sættes fint i vand OG foreviges med kameraet;

Til sidst, Lærke fra i går eftermiddag, nys vendt - møgbeskidt og uglet - hjem fra børnehave, men jeg ELSKER når man kan se, at de har hygget sig...
Jeg er sgu heldig, at jeg har så dejlig en familie...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar