onsdag den 11. maj 2011

Sommer-dressed-up...

Lærke har fået ny sommer garderobe - jeg blev enig med mig selv om, at selvom jeg egentlig ikke lige orkede, så var det åndet at gå ud og købe, når hylderne bugnede - og da jeg slet ikke syede sidste år mens jeg var gravid (og hun dengang passede tøjet fra forrige år) ja så er stofferne efterhånden snart et par år gamle - og det er lige meget nok jo...:-)

Snittet er super enkelt - det må det gerne være, når stofferne er lidt spraglede syntes jeg.
Jeg KUNNE godt have gjort mere ud af detaljerne, men sådan blev det ikke denne gang (dog er der ikke snydt med pyntestikningerne - men der er ingen lommer, applikationer osv.) - til gengæld er der røget 6 par bukser, 5 busseronner og en sommerhat gennem maskinen på to aftener...
Altsammen er lavet, så det kan mikses på kryds og tværs - så man (d) ikke behøver lede efter sæt i skabet, men bare kan tage en bluse og et par bukser. Nemt.

På billederne mangler der en busseronne i små gule tern, den var lige til vask...
(Billederne er taget i aftes på mobilen, så de er desværre blevet af en lidt ringe kvalitet.)

Jeg er lidt ked af det grønne skråbånd på hatten. Det ser sødt ud til det lilla stof, men er ret grimt til det gule - hun VILLE have den med i børnehave til morgen - men når hun kommer hjem piller jeg det af, og sætter en anden farve på...
(Hun insisterede på at have sin mariehøne-taske på, på billederne :-))


Så er det bare drengene der mangler - jeg går og venter på det skønne stof jeg har bestilt...
Jeg skulle bare liiiiiige have lidt, og så blev det næsten 700 kr. Ups...

Louise vokser så utroligt langsomt, så hun kan da heldigvis passe ALT sit sommertøj fra sidste år - dejligt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar