mandag den 14. februar 2011

Sikke en weekend...

Det har været en lang og deeeeejlig weekend...

Den stod i pokerens tegn hos Moster og Arne sammen med en mængde andre par, langt de fleste ser vi kun til disse weekender, så det er frygteligt hyggeligt at mødes igen.

Poker-spilningen er vel kun en mindre del af det samlede billede - for netop det sociale fylder rigtig meget.

Det er IKKE for børn - lige med undtagelse af babyer naturligvis.

Louise var hos Irene og Bjarne (vores aflastningsfamilie), Lucas og Lærke var hos mormor og morfar.

Lærke var blevet sløj allerede fredag - ØV - heldigvis findes der nok næppe noget bedre sted at være sløj end hos ens mormor og morfar - når det nu SKAL være...

Mormor mailede følgende billede af sløj Lærke med røde klovnekinder;

Besøg hos marfar og mormor 005.jpg

Der var flere billeder med;

Fredag aften stod den på Disney Sjov med is;
Besøg hos marfar og mormor 002.jpg

Og senere havde de set X-factor - men ak, i pausen, hvor der blev vist TV-avis blev det en tand for kedeligt, og begge unger dejsede omkuld;

Besøg hos marfar og mormor 004.jpg

Tak mor, for herlige billeder :-)

I stedet for at drage på pokerweekend fredag - som de fleste andre gjorde - valgte vi at komme lørdag formiddag, når nu Linus skulle med.

Jeg havde mest af alt lyst til at melde afbud - sidste gang vi var afsted var han 4-5 uger gammel og SKREG bare det meste af tiden (minus om natten, hvor han jo allerede dengang var god til at sove) - det var IKKE hyggeligt for mor her.

Denne gang var alle forholdsregler taget - slyngevuggen blev pakket ned, og tre forskellige slynger var også parat - den fede skråstol, som han er så glad for, kom også med - så var der lige barnevognen, tøj, bleer, flasker osv.
Jeeez, et pakkeri.

Jeg havde endvidere meddelt Henrik, at HVIS han gik i skrige-mode, så ville jeg simpelthen køre hjem og så komme og hente dem søndag formiddag.
Så alt i alt var det med de absolut laveste forventninger, at vi drog afsted.

Og tænk - så gik det bare fuldstændig forrygende.
Linus var et pragteksemplar af en baby - mægtig glad det meste af tiden, han sad ofte hos far, uden tuderi, og sørme også hos et par af de andre...

Slyngevuggen var eminent at have med, den blev knaldet op over en dørkarm, og den første lur han tog, varede 2 1/2 time - kan næsten ikke huske, hvornår han sidst har sovet så længe til middag...

Han gik i seng for natten kl. 20.30 - og sov som vanligt 12 timer og vågnede søndag morgen kl. 8.15 :-)

Da han var kommet i seng, fik jeg min første drink i et helt år - det er i disse dage et år siden vi opdagede at jeg var gravid, så det er MEGET længe siden sidst.
Valget faldt på en Pina colada - og allerede halvt igennem den måtte jeg holde pause - den gik lige i fletningerne...

Da jeg havde drukket den, var jeg riiiiiiigtig glad :-)
Og holdt mig klogeligt væk fra noget som helst andet...

Jeg gik i seng kl. 1.30 - næsten 4 timer før de andre, men jeg var bare SÅ træt, og virkningen af den længe ventede drink blev bare ved og ved, og gjorde mig super træt - doink, så sov jeg...

På trods af den ENE drink, så var jeg SÅ træt i går, næsten tømmermands-agtigt - er sgu blevet for gammel til det fis :-)

Henrik kom hjem med to glade unger i går eftermiddag - Lærke var stadig småsløj - men det blev da en hyggelig dag alligevel.
Nu er fastelavnsboller med flødeskum jo heller ikke det værste at trøste sig på :-)

I dag er jeg stadig træt - i skrivende stund har Lucas en klassekammerat på besøg, Lærke er nede ved dem, hun er på badeværelset og skifter sin dukke-baby der uheldigvis skider i bleen 5 gange om dagen, så hun "desværre" hele tiden må ned og skifte ble på den (inkl. numsevask hver gang, med skumvaskeklude, der naturligvis skal være våde) og give den rent tøj på - desværre for mor, kan dukken allerbedst li´ at være iført Linus´ tøj - så det er godt nok mange sæt der ryger på sådan en dag - det kunne lige gå an da Linus var bitte lille, men nu, hvor han er blevet en rigtig kraftkarl (for ikke at sige stor, fed og mægtig...), så ER hans tøj bare meget for stort til Lærkes lille baby, men på, dét skal det...

Hun hostede en del i aftes, men faldt så i søvn.

Vi gik i seng 22.30  - jeg lå først i sengen, Henrik var nede og børste tænder, og allerede da han kom tilbage havde hun lagt sig ind på sofaen i stuen...
Han spurgte onm hun ikke ville med ind i vores seng, men nej, hun ville sove på sofaen.
Hun er sgu sjov.

Efter 20 min. hvor hun bare havde hostet og hostet fandt jeg noget Ventoline frem og gav hende en omgang - dvs. hun tog den selv fra sprøjten, hun er SUPER skrap til det.
Jeg spurgte hende igen, om hun ikke ville med ind til os, men ikke på vilkår, om hun ville.

Underligt at forlade sin 3-årige datter i stuen i bælgravende mørke...Og underligt, at hun ikke er det mindste bange...

Efter få minutter gav Ventolinen hende ro for hosten - og vi hørte hende snorke højlydt derinde...

Pludselig stod hun ved vores seng kl. 1.30 - og ville alligevel gerne ligge i smørhullet, så der tilbragte hun resten af natten.

Jeg var en tur ved lægen med hende i formiddag, der er intet at høre på hende, halsen blev podet, og der var heller intet - hun var dog lidt rød dernede.

Lægen sagde god for at fortsætte med Ventolinen og så komme igen, hvis hun blev dårligere - det er formentlig Influenza - som resten af befolkningen.

Så hun er ret øv, men tusser som sagt rundt og nusser om sin baby...

Alt i alt en stille og rolig start på vores vinterferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar