fredag den 11. februar 2011

I doughnuts-himlen...

Dér befandt ungerne sig i søndags.

Det var første weekend jeg var alene med dem alle fire, nu hvor Henrik er startet op på arbejde igen, efter endt barsel.

Søndag formiddag bagte vi så doughnuts på den super smarte elektriske doughnut maskine, vi fik af mormor og morfar i efteråret. Den ligner udvendig et vaffeljern, og indvendig er der så huller til at lavede de sødeste mini doughnuts.

Linus sover jo kun ca. 45 min. ad gangen, så lige så snart han var kommet ud i barnevognen, så var det om at have fart på - Lærke hjalp med dejen, og begge unger hjalp med at bage dem - super hyggeligt.
Vi nåede ikke at blive helt færdige inden lillebror vågnede, så han sad med hos mor i ringslyngen, mens de sidste omgange blev bagt.

Selvom portionen var lille, var der alt for mange - Lucas ville gerne pynte dem, det havde han set engang på andre doughnuts - så vi aftalte at gøre det om eftermiddagen, når de var heeeeeelt kolde, og Linus sov.

Jeg fandt alskens farver frem, vi lavede tre slags glasur og smeltede mørk chokolade også - der var krymmel og kokosmel, både alm. og en smule farvet pink med rød frugtfarve (stooooooort hit...)

Og SÅ gik de i gang.

Det var helt vildt sjovt og de gik bare så højt op i det, og var super stolte bagefter.
De blev måske nok mere sjældne end kønne, men hvad gør det :-)

Vi var ret enige om, at dem med mørk chokolade overtræk smagte en kende bedre, end dem med glasur - men de var faktisk gode allesammen.
Selv far måtte overgive sig, da han vendte hjem fra arbejde - han var også vild med dem.

Det er bestemt ikke sidste gang - og i grunden syntes jeg de vil egne sig fortrinligt til en børnefødselsdag, de har jo lige den rette størrelse.

Og MASSER af billeder, fik jeg taget, dér om eftermiddagen - og siden jeg for 10 min. siden endelig fik grejet, hvodan jeg kunne overfører billeder fra Iphonen og her til computeren, ja, så kommer der lige en hel stribe af glade unger, og sjove doughnuts...
(Louise er med i baggrunden, men hun havde så mange anfald i søndags, så hun gad ikke være med på første parket i køkkenet, hun var bare så træt.)

Here we go:

To MEGET koncentrerede børn...



Til sidst to linselus - Lucas smiler sååååååå overdrevet, at han faktisk mest af alt, ligner en kinser :-)

Men en skøn eftermiddag, dét var det sgu...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar